Saturday 29 March 2014

Rakyat sarawak tidak kisah Anwar ke penjara kerana meliwat #PrkBalingian

Sekalipun Anwar kelihatan terdesak untuk meraih simpati, sehinggakan setiap kali Anwar berceramah di Sarawak, pasti akan menyentuh tentang kes liwat yang melibatkan dirinya.
 
Namun reaksi rakyat Sarawak terhadap Anwar dalam isu tersebut tidak seperti yang Anwar dan PKR harapkan.
 
Lihat saja di PRK Balingian, sambutan terhadap Anwar amat menyedihkan, tidak secocok dengan gelaran "pemimpin bertaraf dunia" seperti yang PKR iktirafkan. Bayangkan, ceramah pemimpin bertaraf dunia yang dimomokkan PKR hanya dihadiri sekitar oleh 50 orang, itu pun hanya jentera parti sendiri dan pihak berkuasa keselamatan.
 
Tindakan Anwar menggunakan kes liwat untuk meraih simpati dihadapan penduduk DUN Balingian, rupanya ibarat meludah ke langit, yang akhirnya sekadar untuk 'mengotorkan' diri sendiri.
 
Cara kempen dan ceramah Pembangkang yang memburuk-burukkan pemimpin BN, hanya menambah rasa meluat rakyat terhadap Anwar dan pembangkang.
 
Ternyata, bagi rakyat Sarawak isu Anwar akan ke penjara kerana meliwat bukanlah perkara yang mereka perlu fikirkan.
 
Kerana apa yang penting bagi rakyat Sarawak, mereka mahu pemimpin yang akan membela nasib rakyat. Bukannya rakyat yang dipaksa membela nasib dan cita-cita peribadi seorang pemimpin seperti Anwar.
 
Keputusan PRK Balingian adalah manifestasi, betapa rakyat Sarawak tidak kisah Anwar akan dipenjara kerana meliwat!
 

No comments:

Post a Comment