Monday 31 March 2014

Kemenangan Yussibnosh lebih hebat dari Wan Azizah #PrkBalingian

Ternyata kemenangan calon BN Yussibnosh Balo di PKR balingian jauh lebih lebat dari Wan Azizah, meskipun Yussibnosh bukanlah tokoh hebat, dan bukan meraih undi dengan cara meminta simpati.
 
Yussibnosh menang majoriti 6911 undi mengalahkan calon PKR di PRK Balingian, manakala Wan Azizah menang majoriti 5379 mengalahkan calon BN di PRK Kajang.
 
Anwar, suami Wan Azizah dengan megah bercerita tentang kehebatan sokongan terhadap isterinya ketika berkempen di Mukah beberapa hari lalu. seolah-olah kemenangan Wan Azizah membayangkan betapa rakyat Malaysia sudah beralih arah menyokong keluarga Anwar sebagai pemerintah Malaysia.
 
Berlatarbelakangkan isteri kepada pemimpin "bertaraf dunia", peluang Wan Azizah dilihat cukup mudah. apatah lagi dengan kemahirannya sebagai pelakon "Ratu Airmata".
 
Ketika berkempen di PRK Balingian, Anwar menggunakan segala kesempatan untuk meraih simpati agar rakyat memilih parti PKR.
 
Malah kes liwat yang melibatkan dirinya turut dijadikan intipati ceramah Anwar dihadapan penduduk rumah panjang.Namun reaksi sebaliknya yang ditunjukkan rakyat N51 Balingian terhadap parti keluarga Anwar.
 
Kempen bubur lambuk yang mereka jadikan senjata untuk mendekati rakyat disaat-saat akhir, rupanya sekadar menghabiskan beras, jauh sekali membuahkan undi.Berbeza dengan personaliti Yussibnosh berlatarbelakangkan keluarga sederhana dengan perwatakannya juga sederhana.
 
Tapi sokongan rakyat terhadap beliau jauh mengatasi Wan Azizah yang dikatakan "bertaraf dunia".
Buat waktu ini, ternyata Yussibnosh jauh lebih hebat dari Wan Azizah...
 
 

No comments:

Post a Comment